2008. május 29., csütörtök

Tiltott gyümölcs





Avagy a desszert, amit a férfiak is szeretnek

Avagy Rumtopf

A Rumtopf magyarul rumosfazék. Sajnos már nem tudok utánajárni, hogy nagymamám sváb nagypapám unszolására gyártotta-e a rumtopfot nyaranta, vagy az ő dunántúli hagyományai közé kell- e sorolni. Mindenesetre gyerekkoromban sóvárogva néztem a spájzajtóból a tiltott gyümölcsöt, az egyre növekvő és egyre gusztusosabban rétegződő Rumtopfot. Mondhatni sündörögtem körülötte, mint macska a tejesbödön körül.

Hozzávalók:
az aktuális idénygyümölcs
cukor
rum


Előkészítünk egy csatos üveget. Én kimostam és egy kis forralt vízzel átöblítettem. Beleraktam a most aktuális idénygyümölcsöt, az epret. Rászórtam annyi kristálycukrot, hogy ellepje. Felöntöttem rummal.
Egy kicsit állni kell hagyni a napon, mondjuk egy délután, aztán mehet a hűtőbe. Ha új gyümölcsfajtának lesz szezonja, akkor azt tesszünk az üvegbe, így rétegezzük, míg a szeder és a körte zárja a sort majd ősszel. Rumot egyre kevesebbet kell hozzáönteni, mert a gyümölcs maga is levet ereszt majd. 2-3 hét alatt szívja magába a gyümölcs a cukrot és a rumot, illetve ekkora érnek össze a nyár ízei az üvegben.

És hogy mire jó mindez?

Lehet rakni különféle torták, sütemények töltelékébe, a tetejére díszítésnek. Mi legjobban azt szeretjük, hogy vanília pudingra tesszük. A gyerekek színes szórócukrot, vagy csokireszeléket kapnak rá, mert ez tényleg nem nekik való. Mi viszont boldogan kanalazzuk, sőt egyre boldogabban ezt a pillanatok alatt elkészülő nyalánkságot.
A visszamaradt levet pedig szintén édességekbe használhatjuk, ha a recept rum hozzáadását írja elő.

Kedves Olvasóm! Idén nyáron Te is nyomon követheted a családunk – és reményeim szerint a Te Rumtopfod fejlődését. Friss hírek a blogban.


Csatos üveg




















Norbi 333333333




















Éjjajj úgy élvezem én a strandot....boldog eperszemek







Nincsenek megjegyzések: